вторник, 4 ноября 2014 г.

Функції ігрової діяльності

    Гра - древнє досягнення культури. Вона існує стільки, скільки існує суспільство. І життя кожної окремої людини також супроводжується грою. У наш час гра стала не тільки самостійним видом діяльності, але й універсальним її інструментом практично у всіх сферах суспільного життя: економіці, політиці, управлінні, науці і, без сумніву, у сфері освіти. Основна функція педагогічної діяльності полягає не просто в передачі знань, а в створенні проблемно-пізнавальних ситуацій та управлінні процесом пізнавальної діяльності учнів з урахуванням їх індивідуальних особливостей. 


    У людській практиці ігрова діяльність виконує такі функції: 
розважальну (це основна функція гри - розважити, доставити задоволення, надихнути, розбудити інтерес);
комунікативну (освоєння діалектики спілкування);
діагностичну (виявлення відхилень від нормативної поведінки, самопізнання в процесі гри);
ігротерапевтіческую (подолання різних труднощів, що виникають в інших видах життєдіяльності);
самореалізації (вияв здібностей і прихованих можливостей);
міжнаціональної комунікації (засвоєння єдиних для всіх
людей соціокультурних цінностей);
соціалізації (включення в систему суспільних відносин);
естетична (насолода, яке випробовується від гри).
Тут слід додати, що, якщо ми звернемося до досліджень Ф.
Шіллера, то саме він говорить про естетичну функцію гри. Для нього гра - насолода, пов'язане зі свободою від зовнішньої потреби проявом надлишку життєвих сил. Він говорить, що "предмет спонукання до гри, представлений у загальній схемі, може бути названий живим образом". Вказівка ​​на естетичну функцію гри ми можемозустріти і у таких учених, як Г. Спенсер і В. Вундт.
Якщо ж ми говоримо про ігрової діяльності в процесі навчання, то можна виділити наступні функції, представлені у вигляді схеми:
SHAPE \ * MERGEFORMAT
розвиваюча 
Психоло-гічних 
Релаксу-Ціон 
Комунік-катівнях 
Розва-кові 
Воспита-кові 
навчальна 
Функції ігрової діяльності 
Радіальна діаграма
    Розглянемо докладніше особливості всіх цих функцій:
Навчальна функція полягає у розвитку пам'яті, уваги, сприйнятті інформації, розвитку загальнонавчальних умінь і навичок, а також вона сприяє розвитку навичок володіння, іноземну мову. Це означає, що гра як особливо організоване заняття, що вимагає напруги емоційних та розумових сил, а також уміння прийняти рішення (як вчинити, що сказати, як виграти і т.д.). Бажання вирішити ці питання загострює розумову діяльність учнів, тобто гра таїть у собі багаті навчальні можливості.
Виховна функція полягає у вихованні такої якості як уважне, гуманне ставлення до партнера по грі; також розвивається почуття взаємодопомоги та взаємопідтримки. Учням вводяться фрази-кліше мовного етикету для імпровізації мовного звертання один до одного на іноземній мові, що допомагає вихованню такої якості, як ввічливість.
Розважальна функц ия полягає у створенні сприятливої ​​атмосфери на уроці, перетворення уроку на цікаве і незвичайна подія, захоплююча пригода, а часом і в казковий світ.
Комунікативна функція полягає у створенні атмосфери іншомовного спілкування, об'єднання колективу учнів, встановлення нових емоційно-комунікативних відносин, заснованих на взаємодії іноземною мовою.
Релаксаційна функци я - зняття емоційної напруги, викликаного навантаженням на нервову систему при інтенсивному навчанні іноземної мови.
Психологічна функція полягає у формуванні навичок підготовки свого фізіологічного стану для більш ефективної діяльності, а також перебудови психіки для засвоєння великих обсягів інформації. Тут же варто відзначити, що здійснюється психологічний тренінг і психокорекція різних проявів особистості, здійснюваних в ігрових моделях, які можуть бути наближені до життєвих ситуацій (у цьому випадку мова може йти про рольовій грі).
Розвиваюча функція спрямована на гармонійний розвиток особистісних якостей для активізації резервних можливостей особистості.
Місце і роль ігрового методу в навчальному процесі, поєднання елементів гри та навчання багато в чому залежать від розуміння учителем функцій і класифікацій різного роду ігор. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий